Мектептерде психологиялық қызмет жұмыс істейді

Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 25 тамыздағы бұйрығымен орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары бекітілді.

Психологиялық қызметтің жұмысы келесідей ұйымдастырылады деп көзделеді:

  • Бастауыш білім беру деңгейінде – әрбір білім алушының шығармашылық қабілеттерін бейімдеу және қалыптастыру кезінде танымдық және оқу уәждемесін, дербестікті және өзін-өзі реттеуді дамытуда оқушыны қолдау;
  • Негізгі орта білім беру деңгейінде – оқытудың жаңа жағдайларына бейімделу, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің танымдық және оқу іс-әрекетін дамыту, жеке және құндылық-мағыналық өзін-өзі дамыту және өзін-өзі тану міндеттерін шешуде қолдау көрсету, танымдық процестерге тұрақтылықты қалыптастыру;
  • Жалпы орта білім деңгейінде – білім алушы мен тәрбиеленушіге өзін-өзі анықтауға және жеке басын анықтауға, бейінді бағдарлауға көмек көрсету, мақсат қою және дербес шешімдер қабылдау қабілетін дамытуға, орнықты дүниетанымын қалыптастыруға жәрдемдесу.

Орта білім беру ұйымының психологиялық қызметінің құрамына мектеп директорының орынбасары, педагог-психолог, әлеуметтік педагог кіреді.

Сынып жетекшілері, тәрбиешілер, кураторлар, пән мұғалімдері, медицина қызметкерлері студенттер мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық қолдау процесіне қатысады және лауазымдық міндеттеріне қарай ата-аналармен және басқа да заңды өкілдермен өзара әрекеттеседі.

Білім алушылар мен тәрбиеленушілермен психологиялық диагностика, кеңес беру және топтық, сондай-ақ жеке тренингтер ата-аналардың және өзге де заңды өкілдердің жазбаша келісімімен жүргізіледі.

Бұл ретте психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандар оқушылар мен тәрбиеленушілердің құқықтары мен мүдделерін ескере отырып, алынған деректердің құпиялығын сақтауға міндетті.

Психологиялық қызметтің жұмысы төмендегілерді ескере отырып жүзеге асырылады:

  • Кәсіби этиканы сақтау;
  • Баланың жеке басына деген жанашырлық пен құрмет;
  • Білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке және жас ерекшеліктері;
  • Психологиялық және педагогикалық білімнің интеграциясы;
  • Баланың құқықтары мен мүдделерін сақтай отырып, ақпараттың құпиялығын қамтамасыз ету;
  • Білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, ата-аналардың немесе өзге де заңды өкілдердің, педагогтердің денсаулығына, ар-намысына және қадір-қасиетіне зиян келтіру мүмкіндігін болдырмау;
  • Білім беру процесінде білім алушылар мен тәрбиеленушілерді сүйемелдеудің ғылымилығы, кешенділігі, жүйелілігі, кезеңділігі және үздіксіздігі.

Педагог-психолог өз қызметін келесі бағыттар бойынша жүзеге асырады: диагностикалық, консультациялық, дамытушылық, психологиялық-педагогикалық ағарту және ұйымдастыру-әдістемелік.

Сонымен қатар жаңа ережелер мұғалімдердің психологиялық қызметке жүгінуі кезінде әрекет ету тәртібін қарастырады.

Бұйрық 2022 жылғы 11 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізіледі.

Ақзия ОРАЗАЛИЕВА