12 сәуірден бастап ҚР Энергетика министрлігінің бұйрығына сәйкес елімізде жанар-жағармайдың шекті бағасы көтеріледі

12 сәуірден бастап ҚР Энергетика министрлігінің бұйрығына сәйкес елімізде жанар-жағармайдың шекті бағасы көтеріледі. Бензин 11 пайызға, автогаз 15 пайызға, дизель отыны бірден 20 пайызға қымбаттайды. Жақында парламент үкімет басшысы лауазымына қайта тағайындаған Әлихан Смайылов көлік жанармайының қымбаттауын президент Қасым-Жомарт Тоқаевтың жыл соңына дейін инфляцияны екі есе азайту туралы тапсырмасын орындаумен байланысты деп түсіндірді.

Смайыловтың айтуынша, бұл мәжбүрлі шара, өйткені автогаз, бензин және дизель отыны қолданыстағы тыйымдарға қарамастан жанар-жағармай қымбатырақ көршілес Қырғызстан, Ресей және Өзбекстан елдеріне үлкен көлемде экспортталуы жалғасуда. Бұл қалай болып жатыр және Қазақстан билігі мұндай операцияларды неге бақылауға алмаған.
Премьер-министр Смайылов автожанармай бағасының көтерілуіне тоқтала келе, бұл қадам инфляцияға ықпал етпейтінін айтты. Сауда және интеграция министрі Серік Жұманғарин халықты тездетіп айтты. Оның айтуынша, әлеуметтік маңызы бар азық-түлік өнімдерін өндірушілердің көпшілігі мұнай өнімдерінің бағасына тәуелді емес. «Дизельдік отын 25 пайызға қымбаттаса, күнбағыс майы 2,4 пайызға қымбаттайды», — деп сендірді Жұманғарин. Және көктемгі дала жұмыстарына ауылшаруашылық тауар өндірушілеріне бұрынғы бағамен үкімет 400 тоннадан астам дизель отынын бөліп қойғанын қосты.

Қазақстан билігі жанар-жағармайдың шекті бағасын көтеру туралы шешім қабылдады, оның ішінде жергілікті мұнай өңдеу зауыттарында өндірілген мотор отынын көршілес елдерге экспорттауға байланысты. «Біздің мұнай өңдеу зауыттары қуаттылық шегінде жұмыс істейді.Алайда біз жанар-жағармай тапшылығы қаупімен үнемі бетпе-бет келеміз.Экспорт пен тапшылықтың негізгі факторы Қазақстандағы жанар-жағармайдың төмен бағасы болып табылады.
Мысалы, дизель Ресейде 45%, Қырғызстанда 64%, Өзбекстанда 2 есе қымбат. Соның салдарынан көршілес елдерге арзан жанар-жағармай түрлі жолдармен ағып жатыр», — деді Премьер-Министр Смайылов БАҚ өкілдеріне берген сұхбатында көршілес мемлекеттермен жанар-жағармай бағасының диспропорциясын төмендетпестен, Қазақстан жанар-жағармайдың айтарлықтай тапшылығына тап болатынын баса айтты. бұл жылы.
Көрші елдерге жанар-жағармай экспортын шектеу, тіпті тыйым салу туралы шешімдерді Астана жыл сайын дерлік қабылдайды. Соңғы рет – 2023 жылғы 18 ақпанда – Қаржы министрлігінің бұйрығымен көліктің барлық түрлерімен бензинді, дизельді және ашық түсті мұнай өнімдерінің басқа да түрлерін экспорттауға тыйым салынды. Бұған дейін 2022 жылдың шілдесінде енгізілген жанармайды автокөліктермен экспорттауға тыйым салынған болатын.
Қазақстандық экономистердің көпшілігі жанар-жағармай бағасын көтеру туралы биліктің шешіміне және үкімет мүшелерінің осыған қатысты мәлімдемесіне қатысты пікір білдіруден аулақ. Әңгімелесуге келіскендер автожанармай бағасын көтеру қажеттігі әлдеқашан кешіккенін атап өтті.
Қазақстандық инвесторларға кеңес беретін экономист Алмас Чукин осы орайда жанар-жағармай нарығындағы қазіргі жағдай өзгерістерді қажет ететінін атап өтті. «Халыққа бензин немесе дизельді қазіргі жеңілдетілген бағамен сату үшін жанар-жағармайдың көп болуы қажет.Бірақ жанармай жоқ.Мұнайшыларда, шығынмен жұмыс істейтін мұнай өңдеу зауыттарында проблемалар бар. жанармай бағасы», — деп түсіндірді Чукин.
Сондай-ақ ол Қазақстанда өндірілген мотор отынын көршілес елдерге экспорттау мәселесіне де тоқталды. Экономисттің айтуынша, бұл мәселе шынымен де бар және өте күрделі. «Жанар май айына жарты миллион тоннадан астам үлкен көлемде экспортталады. Олар оны канистрлер мен автокөліктердің қосымша цистерналарында экспорттап қана қоймайды, сонымен қатар құбырларға байлайды. Мен Бішкекке бардым, біздің жанармай құю бекеттерінде ештеңе жоқ 50 Шекарадан бір шақырым жерде, таңертеңнен бастап алыпсатарлар ғана емес, қарапайым ақылды Бішкек тұрғындары да Қазақстанға арзан бензин құйып, оны апта бойы айдау үшін барады», — деді Алмас Чукин.