Өзгерістер күшіне енді

Қазақстанда техникалық байқау саласындағы өзгерістер күшіне енді. Қазіргі уақытта заңға тәуелді актілер бойынша қоғамдық талқылаулар жүргізілуде, ал техникалық байқау станцияларының иелеріне жаңа ережелерге дайындалу үшін алты ай уақыт берілді. Автокөлік жүргізушілерін қандай өзгерістер күтуде?

Техникалық байқаудың жаңа ережелеріне сәйкес, мемлекеттік органдар енді станциялардың жабдықтарын, ғимараттарын және білікті мамандардың бар-жоғын тексеретін болады. Бұл шаралардың мақсаты – сапалы қызмет көрсететін операторларды таңдау және техникалық байқау станцияларының деңгейін көтеру.

– 2016 жылдан бастап көлік бақылау органдарына тек хабарлау жеткілікті болса, 2018 жылы алдын ала рұқсаттық бақылау да алынып тасталды. Нәтижесінде елімізде талаптарға сай келмейтін техникалық байқау станцияларының саны көбейді. Жаңа ережелердің қайта енгізілуі бұл мәселені шешуге бағытталған, – дейді ҚР Көлік және көліктік бақылау комитетінің басқармасының бас сарапшысы Қанат Қалмағанбетов.

Қоғам белсенділері бұл өзгерістерді енгізу үшін екі жыл бойы күрескенін айтады. Республикалық техникалық байқау операторлары қауымдастығының президенті Михаил Будянский бұл шараларды енгізудің маңыздылығын түсіндірді.

– Қазіргі уақытта кейбір станцияда техникалық байқау үшін қажетті білім мен тәжірибеге ие емес мамандар жұмыс істеп жатқаны туралы деректер бар. Сонымен қатар, кейбір станция ешқандай бақылаусыз жұмыс істеп, техникалық ақауларды анықтау орнына тек формальді түрде тексеріс жүргізеді. Жол-көлік оқиғаларының саны өсуде, техникалық ақаулардан болатын апаттар да жиілеп кетті. Бұл жағдайды өзгерту үшін көліктердің диагностикасын қатаң бақылауымыз қажет. Техникалық байқау кезінде көліктен шығатын газдардың ластану деңгейі де тексеріледі, себебі бұл қоғамның денсаулығына үлкен қауіп төндіреді, – дейді Михаил Будянский.

Қоғамда бұл өзгерістердің екі түрлі пікірі бар. Бір жағынан, кейбір адам бұл шараларды қажетсіз деп санайды, себебі олар тек қана бағалардың қымбаттауына әкеледі деп ойлайды. Бірақ, ассоциация өкілдері мұндай шаралардың ел үшін пайдалы болатынына сенімді. Михаил Будянский атап өткендей, «егер барлығы ретке келтірілсе, жүргізушілердің 70%-ы бұл өзгерістерді қолдайды», дейді. Одан бөлек, техникалық байқау станцияларының санының азаюы мүмкіндігі туралы да пікірталастар бар. Елімізде техникалық байқау станцияларының тек 200-ге жуығы ғана қажетті талаптарға сай келеді. Бұл цифрды ассоциация өкілдері өте алаңдататын мәселе ретінде қарастырады. Сонымен бірге, көптеген станция тек бір компьютермен жабдықталған, бұл көліктердің толық диагностикасын жүргізуге мүмкіндік бермейді. Қазіргі уақытта мұндай станциялардан шығатын газдардың ластану деңгейі нормадан жоғары болып жатады, бұл халықтың денсаулығына кері әсерін тигізуі мүмкін. Сондықтан жаңа ережелер – тек техникалық байқау сапасын арттырып қана қоймай, экологияны қорғауға да үлес қосатын маңызды шара.

Айдын ШАЛАТАЙҰЛЫ,                                     

«QH»