Тұтынушылардың қалауы: қазақстандықтар 2024 жылы қандай тауарларды кредитке жиі сатып алуда
Қазақстандықтар кредитке сатып алуға барынша тиімді қарай бастады. Егер бұрын қарыз қаражаты әртүрлі гаджеттер мен ойын сауық тауарларын сатып алу үшін жиі пайдаланылса, ал 2024 жылы тағы бір тәсіл байқалуда. «Робокэш.кз» МҚҰ (Займер бренді) зерттеуіне сәйкес 2024 жылы микрокредиттер ресімделетін тауарлардың негізгі санаттары үй, денсаулық және білім беру тауарлары мен қызметтері болды.
Зерттеу нәтижелері бойынша олар 25 пен 65 жас аралығындағы топта саналы түрде сауда жасай бастады. Осы санаттағы респонденттер көптеген жағдайда жөндеу жұмыстарына, ірі және ұсақ тұрмыстық техникаға, медициналық қызметтерге және білімге микрокредиттер ресімдеуде.
«Қазақстандықтар күнделікті өмірде және тұрмыста нақты пайда әкелетін жаңа смартфон, тауарлар мен қызметтерді сатып алуды жөн көрудің орнына, өздерінің мүмкіндіктері мен қажеттіліктерін саналы түрде бағалай бастады». «Робокэш.кз» МҚҰ (Займер бренді)
Сонымен қатар, әр түрлі гаджеттерге сұраныс басқа топтармен салыстырғанда негізінен 18 жастан 23 жасқа дейінгі азаматтар арасында жоғары болып қалуда: осы жастағы респонденттердің 75% соңғы үлгідегі смартфонға, планшетке немесе қымбат құлаққапқа кем дегенде бір рет микрокредит рәсімдеді немесе рәсімдеуге тырысты. Алайда, мұндай тауарлардың жалпы көлеміндегі үлесі төмен, тек 9% құрайды.
Бұл ретте барлық кредиттердің үштен бір бөлігі (28%) жөндеу жұмыстарына жіберіледі, бұл қазақстандықтардың өз үйлерін жайлылық пен ыңғайлы етуге жұмсауға деген ұмтылысын көрсетеді. Азаматтардың үштен бір бөлігі, тұрғын үй жағдайын жақсартудың олар үшін өткен жылы басым қажеттіліктердің біріне айналғанын хабарлады.
Қарыз алушылардың шамамен 20% тұрмыстық техниканы сатып алу үшін кредиттерді пайдаланады. «Робокэш.кз» МҚҰ (Займер бренді) сарапшылары қымбат және ықтимал қысқа мерзімді тауарларды сатып алудың орнына адамдар үйге «пайдалы» және ұзақ мерзімді қызмет ететін заттарды жөн көретіндігін атап көрсетті.
Медициналық және стоматологиялық қызметтер ресімделген микрокредиттердің 17% құрайды.
Білім беру мақсаттары да белсенді дамып келе жатқан санаттардың біріне айналды. Сонымен, оқытушылардың қызметтері мен түрлі курстарға, оның ішінде тілдерді оқыту бойынша кредиттер 12% дейін өсті. Бір қызығы, олар 30-35 жас аралығындағы қарыз алушылардың 37% білім алуға кредит алуда, сонымен қатар балаларға арналған курстарға ғана емес, сонымен қатар өз біліктілігін арттыруға да кредит алуда.
Автосервис қызметтеріне микрокредиттер жалпы көлемнің 7% құрайды. Азаматтардың тек 4% жиһаз сатып алуға кредит рәсімдеуде.
Сарапшылар мұндай қарқынның қазақстандықтардың кредиттік міндеттемелерге неғұрлым жетілген және тиімді көзқарасын көрсетеді деп қорытындылады және кредиттердің бір сәттік қажеттіліктерді қанағаттандыру құралы емес, өмір сапасын жақсарту, денсаулықты сақтау, тіпті жеке және кәсіби өсу құралы екенін көрсетті.